GRATIS RECORDING: starten met recruitment marketing copy

/ /

Tot voor niet zo lang geleden... zette je als recruiter een vacature uit en wachtte je af, je stroopte de mouwen op, klikte die sollicitaties open en het screenen kon beginnen! Helaas pindakaas, zo werkt het niet meer. Zo ver zijn we ondertussen al, right? We beseffen dat de rollen stilaan omgekeerd zijn. Wat nu?!

Enter recruitment marketing, oftwel de kennis en kunde om jouw vacatures en talent acquisition aanpak dusdanig te positioneren dat talent bij jou WIL solliciteren. Dat vraagt een heel nieuwe skillset, helaas eentje die veel klassiek opgeleide recruiters nog niet beheersen. Wat overigens compleet normaal is, want ondanks mooie trends op LinkedIn stellen we dagelijks vast dat niet elk(e) bedrijf(sleider) is al helemaal mee is met het belang hiervan. Maar ook HR heeft nood aan ondersteuning om zich bij te scholen. Je wordt immers niet zomaar van vandaag op morgen een "next gen recruiter" die de kneepjes van het marketing-vak feilloos kan toepassen op zijn of haar kandidatenfunnel en recruitment proces. (Hoewel die 'next gen' tegen 2030 wel tot 60% van de werkende populatie uitmaakt #funfact. So kinda time to get busy with it!)

Laten we beginnen bij het begin: het besef dat je talent moet charmeren. Vergelijk het met daten: je beste beentje voorzetten maar wel eerlijk blijven, niemand zit immers te wachten op een relatiebreuk met misschien geen hartzeer maar pijn gaat het wel doen. Eerlijk charmeren dus. Dit doe je door jouw bedrijf als werkgever aantrekkelijk te maken met de juiste verhalen en content.

Dus, behalve weten wie je bent en waarvoor je staat (hallo employer branding!) starten we bij het daaropvolgende fundament: contentmarketing. Hoe bereik en engageer je talent dat voor jou interessant is?

First Floor specialiseert zich vanaf dag één in drie zaken: HR, (recruitment)marketing en GenZ en zorgen dat die samenwerken om bedrijven te doen groeien. Vanuit die achtergrond bieden we je hier enkele gratis tools en inzichten aan om je op weg te helpen:

1. Een gratis webinar over de basisprincipes van contentmarketing voor beginners.
2. Een eenvoudig te gebruiken template voor een contentkalender.
3. Een gratis webinar door het topagency Be Bold over marketing automation, voor wie al een stap verder wil. De basis is die goede content die jou als werkgever positioneert, en automatiseren zorgt vervolgens voor data én tijd om als HR te doen wat je echt wil: met je mensen bezig zijn.

Of om een open deur in te trappen: Communication is key and so are data, zowel binnen HR, Employer Branding en Marketing. Het zorgt namelijk voor inzichten over het creëren van een sterk online merk, een online community, een gevoel van herkenbaarheid én - niet onbelangrijk - betrouwbaarheid, de basis van elke relatie!

Maar hoe zorg je nu voor aantrekkelijke en relevante informatie? En hoe krijg je deze op een consistente manier tot bij jouw doelgroep(en)?

Onze Marketing Consultant alumni en Content Expert Elisa deed de geheimen van content marketing voor jou uit de doeken tijdens een live webinar. Marketing Automation Consultant en expert in het vak Nienke van BeBold nam ons mee doorheen de volledige funnel en de bijhorende acties.

Contentmarketing materialen

Relevante, gepersonaliseerde content vergroot de kans op een aankoop en wat als je een sollicitatie nu eens op die manier zou bekijken? Mark those words, want het is uitermate belangrijk dat de juiste content tot bij de juiste doelgroep raakt. Hoe je die doelgroep vindt en hoe je een strategie uitdenkt, kan je terugvinden in de presentatie over 'Het Belang van Contentmarketing'.

Om de ervaring compleet te maken, kan je hieronder ook de opname van het webinar herbekijken!

Zonder een overzichtelijke planning is het bijna onmogelijk om succes te hebben met je contentstrategie. Wij helpen je met de strategie & het opzetten van jouw 'Contentkalender'. Benieuwd naar onze aanpak? Download dan nu gratis onze Contentkalender-template en ga er onmiddellijk mee aan de slag!

Marketing Automation materialen

Van doelgroepen opstellen en segmenteren tot het creëren van boeiende campagnes, tot zelfs omni-channel marketing-strategieën: Marketing Automation biedt een platform voor al jouw marketingnoden. Al onze tips en uitgebreide cases kan je terug vinden in de presentatie over 'Marketing Automation'.

Om de ervaring compleet te maken, kan je hieronder ook de opname van het webinar herbekijken!

Wil je weten hoe een concrete content strategie jouw bedrijf kan helpen?

CONTACTEER ONS!