FF Lezen: The Customer Leader, Rudy Moenaert en Henry Robben

/ /

Koen

Koen Van den Brandt, Trainer, spookrijder en brand(t)versneller in leiderschap en sales

Energie, verstand-van zaken en inspirerend dwarsdenken. Dat is het signalement waarmee klanten én deelnemers me het langst herinneren. Al meer dan 25 jaar verklappen professionals mij dat ze tijdens én na mijn interventies meer kunnen, meer durven en met meer goesting hun ding doen. Achter m’n rug wordt geroddeld dat het eraan te zien is dat ik 20 jaar theaterervaring heb en dat een training of lezing zelden zo’n beleving was. Een ongezien hoog humor-, toepassings- en herkenningspromille..., dat staat jou te wachten.

Het gevolg? Een indrukwekkende referentielijst om “u” tegen te zeggen. Bedrijven die me maar al te graag terugvragen en die bovendien als een tamtam voor de nodige mond-aan-mondreclame zorgen. Omdat zij het verschil zien. Zoek je langdradige powerpoints, complexe theorieën en stoffige ‘evergreens’ uit de trainingswereld? Dan kan ik helaas niets voor je doen. Wil je zuurstof tanken en je eigen professionele houdbaarheid verlengen? En ben je klaar voor "anders dan anders?" Dan ben je nu al op weg naar een betere versie van jezelf!

Hi Koen! Over welk boek hebben we het vandaag?

"The Customer Leader" van Rudy Moenaert en Henry Robben.

Voor wie denk je dat het boek geschikt is?

Ondernemers en leidinggevenden.

Waarom heb je voor dit boek gekozen?

Het lijkt zo voorspelbaar en evident tegelijk. Dat je het thema leiderschap koppelt aan medewerkers, hun talenten en hun motivatie. Met het boek “The Customer Leader” zijn Rudy Moenaert en Henry Robben erin geslaagd om een extra krachtige dimensie rond leiderschap onder de aandacht te brengen. Namelijk die van het belang van de focus op de klant. Ze maken pijnlijk duidelijk dat voor een commerciële organisatie winst maken geen optie is, maar een verdomde plicht. Iets dat we met z’n allen precies al een tijdje waren vergeten. Want neem je de klanten weg, dan kunnen we alleen nog gaan fietsen en padellen.

The Customer Leader Rudy Moenaert en Henry Robben

Met de quote “purpose is vooralsnog geen betaalmiddel” hebben ze ook bij mij als leiderschapstrainer een gevoelige (maar juiste) snaar geraakt. Leiders leiden de organisatie naar een betere plek. Die betere plek is geïnspireerd door de huidige en toekomstige keuzes van de klant, niet door je eigen business model. The customer leads.

Wat zijn jouw 3 key learnings uit dit boek?

1. “Klanten kopen geen product of dienst : ze kopen vooruitgang”

2. “Geloof daden binnen een organisatie, geen woorden”

3. “Elegante eenvoud gaat voor complexe nauwkeurigheid”


💡 Meer inspiratie, inzichten, key takeaways en best practices? Abonneer je op onze 2-wekelijkse nieuwsbrief FF Inspireren; no sales (!) enkel inspiratie over ondernemen, HR, communicatie, leiderschap en employer branding.

ABONNEER JE HIER


Heb jij een boek gelezen of podcast geluisterd die je echt iedereen aanraadt? Of net eentje dat niet aan de verwachtingen voldeed?

GEEF 'M DOOR