Zet je bedrijf op de kaart
Talent Acquisition start met een talent-pipeline, zo eenvoudig is het. Merk je dat sollicitanten jouw bedrijf onvoldoende vinden? Of is er veel verloop is binnen jouw bedrijf? Weet de buitenwereld niet goed weet waar je voor staat? Of erger: je eigen medewerkers ook niet? Dan helpen wij jou graag verder!
Want goeie Recruitment Marketing doet beide: het brengt naar buiten wat er binnen écht is. En dat laatste neem je samen met HR experts onder handen. Wij zorgen voor jouw mensen, een sterk verhaal én een knaller van een targeted campagne!
Of het nu gaat om het opstellen van candidate persona's & journeys, de uitwerking van een contentplan of het opzetten van employee binding acties. Wij zorgen voor een resultaat dat rendeert vertrekkende van jouw visie en ideeën. Where HR meets Marketing, First Floor is at his best!
Onze employer branding oplossingen
Workshop employer branding
We brengen jou op 1 dag tot de essentie van jouw werkgeverschap en hoe dit naar buiten te brengen
Candidate persona's
Samen met jou stellen we een profiel op van de ideale kandidaat. Zo kunnen we op basis van de juiste vaardigheden en (persoonlijkheids)kenmerken het aanwervingsproces versnellen.
Candidate journeys
Een potentiële sollicitant doorloopt verschillende stappen tijdens zijn/haar zoektocht naar een nieuwe uitdaging. Wij brengen samen met jou de verschillende stappen en bijhorende acties in kaart.
Employer value proposition
Dit brengt in kaart hoe het voor potentiële sollicitanten zou zijn om jouw bedrijf aan de slag te gaan. Zaken zoals de bedrijfscultuur, missie, waarden en onderscheidende elementen ten op zichte van de concurrentie mogen hierbij zeker niet ontbreken.
Contentplan
Via welke kanalen wil je de gedefinieerde doelgroep(en) gaan benaderen en in welk soort content zijn zij geïnteresseerd? Al deze informatie brengen we samen in een duidelijk contentplan met bijhorende publicatiedata en aanleverdata.
Employee binding
Welke stappen onderneem je als bedrijf om jouw werknemers tevreden te houden? Dit zijn bijvoorbeeld kleine attenties op themadagen, complimenten, maar ook transparante en open communicatie naar de werknemers toe.
Onze partners
FAQ
Kort gezegd is dit het DNA van jouw bedrijf. Ga op zoek naar de boodschap en het imago dat je als bedrijf wilt uitdragen. Bij het opstellen van jouw Employer Branding strategie kan je jezelf focussen op die zaken die jou uniek maken en je onderscheiden van de concurrentie.
Gebruik de geformuleerde kernboodschap op al jouw kanalen. Zo bouw je een sterk en consistent merk naar de buitenwereld toe. Practise what you preach!
Een goede concurrentie-analyse is o zo belangrijk én misschien wel de basis bij het opstellen van je Employer Branding strategie. Maak daarom eerst een lijstje op van de belangrijkste concurrenten binnen jouw markt en verzamel zoveel mogelijk informatie over:
- De markt en je huidige positie
- Strategie van de concurrentie
- Sterktes en zwaktes van de concurrentie
Op basis van deze informatie kan je jouw bedrijfspositie verbeteren en opportuniteiten binnen de markt vaststellen.
Naast een concurrentie-analyse is ook een analyse van de doelgroep belangrijk voor het opstellen van een goede Employer Branding strategie. Met behulp van deze informatie kunnen we candidate persona's opstellen:
- Demografische gegevens
- Skills en kwaliteiten
- Problemen waar ze tegenaan lopen
- Waar zijn ze naar op zoek
Op basis hiervan kunnen we op zoek gaan naar zaken die potentiële werknemers kunnen overtuigen om bij jou aan de slag te gaan. Hier geldt ook practise what you preach om miscommunicatie en teleurstellingen achteraf te voorkomen.
Het is niet meer voldoende om een vacature op een jobsite te plaatsen en te wachten op sollicitaties. Natuurlijk is het een goede eerste stap, maar in een instabiele markt waarin zowel talent als werkgevers het voor het zeggen hebben is een sterke employer branding van enorme waarde.
Employer Branding biedt de mogelijkheid om jezelf te onderscheiden van de concurrentie. Het kan potentiële kandidaten overtuigen om toch voor jouw bedrijf te kiezen. Zorg er dus zeker voor dat de kernboodschap juist is en terug te vinden is op al je gebruikte kanalen!