makro met een kleine m, maar een grote samenwerking

Ontdek mijn blog over mijn case bij makro of bekijk het overzicht hieronder

Makro

Makro is onderdeel van METRO GROUP Wholsesale & Food Specialist Company. Met de baseline ‘Je hebt alles van een pro’ kunnen zowel professionals als eindconsumenten bij hen terecht, met de grootste focus op de assortimenten voeding, diy & tuin en alles voor een goed feestje.

Als sterke speler op deze verzadigde markt doet makro er dan ook alles aan om zijn klanten het zo makkelijk mogelijk te maken in hun winkel, webshop en folders. Dit kan enkel door een power team achter de schermen en laat dat nu net de sterkte van Makro zijn.

Hun vraag

Door een zwangerschap binnen makro kwam de positie Content Webmaster open en kon dit niet intern worden opgelost.
Ze zochten snel naar een kwaliteitsvolle oplossing, die de persoon in kwestie feilloos kon vervangen.


Onze aanpak

Implementatie van aanpassingen aan de webshop

1. Wekelijkse bespreking + brainstorm over de webshop;
2. Voorstel van het marketing team overleggen met het Design team;
3. Indien haalbaar uitvoering, indien niet, in overleg gaan;
4. Uiteindelijk de bepaalde aanpassingen uitvoeren.

Opmaken van Banners in Photoshop

1. Maandelijks overlegmoment over de te designen banners;
2. In samenspraak met Sales de banners schetsen;
3. Banners uitwerken in Photoshop;
4. Laten keuren en aanpassen indien nodig.


O
pmaken van landingspagina's in SiteCore

1. De werking en functies van SiteCore uitpluizen;
2. In wekelijkse meetings de landingspagina's bespreken;
3. Landingspagina's continu bijsturen, aanpassen en maken;
4. Functionaliteiten check ups doen, blijven controleren op bugs.

Maandelijks opstellen van rapporten in Google Analytics

1. Bekijken van de resultaten van de landingspagina's en banners;
2. Wekelijkse rapportage maken van de nieuwe cijfers;
3. Voorstellen doen tijdens teammeetings. Wat moet anders/beter.


Ons resultaat

  • Feilloze overname binnen het team, waardoor makro nooit in de problemen kwam.
  • Nieuwe functie 'keuzehulp' aangemaakt op de website.
    • Klanten kunnen nu nog makkelijker een keuze maken bij bepaalde producten.
  • Alle mogelijke foute links en 404 errors zijn geëlimineerd.
  • Full support tijdens de opbouw van de nieuwe makrowebshop.
  • Elke 2 weken juiste linken bij de juiste online folders.
  • Elk maand nieuwe kwaliteitsvolle banners die rendabel werkten.